wo 12/10

Cozmix

Op dinsdag 11 oktober fietsten we met het vijfde leerjaar naar Beisbroek. We bezochten er Cozmix, de sterrenwacht. We startten de dag met een film over 'de blauwe planeet'. We kregen heel wat uitleg over de sterrenhemel, de Melkweg, sterrenbeelden, ...

Daarna kregen we uitleg over ons Zonnestelsel en de planeten. Ook de maanlanding en de werking van een raket werd verduidelijkt. In het planetarium mochten we ook door de telescoop kijken. Doordat er weinig bewolking was konden we dit jaar zelfs zonnevlammen zien!

's Middags was het nog steeds prachtig weer en konden we genieten van een gezellige picknick en wat ravotten in het bos.

In de namiddag kregen we de kans om twéé workshops te doen. Kometen brouwen en Marsrovers programmeren!

Nieuws

zo 07/06

L5 Papafeest

lees meer
vr 05/06

1kc/1ko de bijtjes

lees meer
vr 05/06

L6 School@Platteland

lees meer
Image Image