Fluojasjes

Vanuit het oudercomité worden fluo-jasjes aan de kinderen aangeboden. Bij het begin van het schooljaar krijgen de kinderen die naar het eerste leerjaar gaan en de nieuwe leerlingen een fluo-jasje. Tijdens buitenschoolse klasactiviteiten kan de leerkracht eisen dat alle leerlingen, in het kader van de veiligheid van uw kind, hun fluo-jasje dragen. Wanneer een leerling weigert dit aan te doen, kan de leerling uitgesloten worden van de activiteit. Kinderen die te voet of met de fiets naar school komen of naar huis gaan, MOETEN hun fluojasje steeds aanhebben. Fluojasjes worden NIET op de schooltas gebonden!

Fietsen

Zorg ervoor dat de fiets reglementair in orde is: vooral de lichten en de remmen laten wel eens te wensen over. De fietsen van de leerlingen moeten aan de voorschriften van het verkeersreglement voldoen om, bij eventueel ongeval, zonder discussie een vergoeding van de verzekeringsmaatschappij te kunnen bekomen. Ouders zijn bezorgd om de veiligheid van hun kinderen en dragen een grote verantwoordelijkheid. Stuur dus uw kinderen niet naar school met een fiets die niet in orde is! Aan de kinderen vragen we: wees voorzichtig bij het plaatsen en wegnemen van de fiets zodat andere fietsen niet beschadigd worden! In samenspraak met de politie worden regelmatig fietsencontroles uitgevoerd.

Onderweg van huis naar school

Onderweg zijn de kinderen voorzichtig. Ze onderhouden alle punten van het verkeersreglement. Een ongeval moet onmiddellijk aan de school worden gemeld. Vanuit de school vragen we dat de kinderen op straat zich beleefd en voornaam gedragen, niet luidruchtig zijn en zich altijd rechtstreeks en zonder oponthoud naar huis of school begeven.

Enkele tips:

Verken samen met uw kind vooraf de veiligste weg van en naar de school, de veiligste weg is niet altijd de kortste weg.

Laat de kinderen altijd uit de auto stappen aan de kant van het voetpad.

Hou vooral bij het in – en uitstappen uw kind in het oog.

Laat uw kind niet alleen naar de auto of de schoolpoort lopen!

Nieuw: fietsstraat

Vanaf september 2018 worden in samenwerking met de gemeente Zedelgem alle schoolstraten ook “fietsstraten”. Dat betekent dat de fietsers daar absolute voorrang hebben.

In een Belgische fietsstraat mogen fietsers over de volle breedte van de rijbaan rijden.

Gemotoriseerde voertuigen (alle dergelijke voertuigen waaronder ook speedpedelecs) mogen fietsers niet inhalen.

De snelheid is beperkt tot 30 km/u, dit geldt voor alle weggebruikers.

Image Image